Lucia

I dag ska vi gå luciatåg på jobbet.
Kl 07.30 går vi med 120 barn i ett långt tåg utanför förskolan.
Det är jättegulligt!
Sedan går vi in på respektive avdelning och fikar.
Det brukar vara riktigt mysigt faktiskt.
När jag sutar kl 13 så skall jag åka hem och luciamysa med min tokförkylda man.
Tända ljus och lyssna på julmusik.
Jag borde åka och träna men vi får se om jag orkar.
Vi får se hur mysigt jag har det här hemma.
Hoppas att du får en mysig och stämningsfull luciadag.



P.S Har traditionerna med att luciavaka försvunnit? Ingen av mina ungdomar håller på med det. En annan festade ju på lucianatten och lussade hos lärare och höll på. Allt sån´t verkar vara bortglömt nu för tiden.


Kommentarer
Postat av: Anita

Man måste kanske jobba på dagis för att hitta nån Luciastämmning - jag letar på TVn men hittar inget!

2010-12-13 @ 06:46:08
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0