Tjuvlyssnat.se

Bankgatan, Lund

En man ~55 läser högt ur en tidning för sin fru ~50.
Mannen: Kvinnor använder 30 000 ord per dag medan män använder 15 000.
Kvinnan: Anledningen måste vara att vi kvinnor måste upprepa allting för män.
Mannen: Va?

 

En flicka ∼10 står och tittar efter glass med en äldre man (troligen släkting eller dagpappa).
Flickan: Kan jag äta den där? Kan jag äta det där?
Mannen är upptagen med att läsa på glasspaketet
Mannen (till slut och lite tveksamt): Nja… vad är du allergisk mot då?
Flickan: Nötter!
Mannen: Inget mer?
Flickan: Jo… katter.

Grön Express mot Ytterby

Två kvinnor ~35 och ~30 sitter och pratar.
Kvinna 1 ~35 (bläddrar i sin almanacka): Men… alltså… jag har skrivit Berit här för jättelängesen och jag vet inte vad det betyder.
Kvinna 2 ~30: Va?
Kvinna 1: Ja, nu på lördag står det Berit, men jag känner inte ens någon Berit, jag undrar varför jag har skrivit det… Jag kan verkligen inte minnas. Tänk om det på lördag sitter någon gammal tant någonstans och väntar på mig hela dagen! Haha, vad tokigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0