Barn & Vuxna

Tänk om vi vuxna skulle visa våra känslor lika tydligt som barnen gör.
Vad roligt det skulle vara då.
Tänk dig två vuxna kostymsnubbar som träffas utanför sina kontor på morgonen.
De tittar lite blygt på varandra sedan sträcker sig en fram och säger -Tagen!
Sen springer de skrattande genom korridoren och jagar varandra.
Det är början på den dagen.
Eller två damer sitter och äter lunch.
Helt plötsligt så har de olika åsikter.
Då räcker de ut tungan åt varandra och säger: -Då få inte du komma på mitt kalas!
Den andra börjar gråta, stoppar tummen i munnen, drar upp tröjan och pillar sig i naveln.
I dag på jobbet så tänkte jag så om nästan allt som barnen gjorde :)
Jag fick mig många goda skratt idag.
Det är lite synd att vi vuxna inte kan visa våra känslor lite tydligare för varandra.
Undrar när man slutar med det?




Kommentarer
Postat av: Anita

Vi slutad att visa våra kännslor därför att någon vuxen sa åt oss att det inte var OK att känna som vi gjorde! Såå knäppt!

2010-02-25 @ 19:51:35
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0