Lugnt och skönt

Jag är verkligen en person som kan ta det lugnt.
På gott och ont förståss.
Jag vet nog inte hur man gör när man stressar.
Jag är alltid ute i god tid till vad det nu är som skall göras.
Jag väntar hellre en timme på tåget än att jag skall komma rusande två minuter innan det går.
Bjuder man mig på middag så kommer jag för tidigt, även fast jag vet att det är oartigt.
Jag t om försöker komma sent då men lyckas inte.
Sist som vi skulle på middag så tog vi medveten en sen buss så att vi inte skulle komma för tidigt, men då var den förra bussen sen så vi kom med den istället, då tajmade vi bussen inne i stan precis istället för att vänta i tio minuter som vi hade räknat med.
Vilket slutade i att vi kom till Årsta 20 minuter tidigare än vi hade tänkt oss.
Vi fick gå sakta, sakta men ändå kom vi fem minuter före sagd tid.
Det är så typiskt mig.
Jag är ganska lat och därför hatar jag att ha mycket att göra.
Jag utsätter mig sällan för sådana situationer.
Gott om tid, då mår jag bra.
Jag planerar t ex min handling så att vi alltid har mat.
Jag behöver sällan sticka iväg en fredageftermiddag till Kvantum och tokträngas med alla andra.
När alla andra knuffas och trängs så sitter jag i köket med ett glas vin och har grytan puttrande.
I bland blir jag avundsjuk på människor som har fullt upp hela tiden, som flänger hit och dit, men då sätter jag mig ner en stund och väntar till anfallet gått över ;)
Nu sitter jag här i mitt sovrum och lyssnar på tystnaden.
Calle och Ludde är på väg hem.
Jag skall packa upp maten och sedan sätta mig framför tv:n med en bra film tror jag.
Jonny köper med sig middagen hem idag, Sushi!
Lugnt och skönt hela fredagen.
Hoppas att du också har en lugn och skön fredag.




Kommentarer
Postat av: Nina

Guu va gott med shushi! Här blir det Tacogratäng! och bärs! :o)

2010-02-05 @ 18:15:28
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Anita

Jag kan tala om att jag är din totala motsats - även om min man har helt andra åsikter!

2010-02-05 @ 20:38:04
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0