Morgontankar

Jag är så nöjd med mig själv idag.
Nöjd över att jag gjorde min första uppgift igår.
Yeah! Nu är jag på gång.
Genast så utkristaliserade sig resten av uppgifterna också.
Åtminstone lite grann.
Det är en skön känsla att vara nöjd med sig själv.
Det känns som om jag håller på att bli förkyld igen, eller rättare sagt så har jag aldrig blivit riktigt frisk sedan förra omgången. Mina bihålor har ju spökat i flera veckor nu.
Man kan ju bli trött för mindre.
Vad sa du?
Om jag har ringt till tandläkaren?
Oj då, nu hörde jag dig väldigt dåligt. Det måste vara dålig mottagning här.
I dag skall jag försöka vara så där pigg och fräsch som man önskar att man skulle vara jämt.
Så där sprudlande med energi och ingenting känns jobbigt.
På jobbet är jag ganska mycket sån, men sedan när jag kommer hem så torkar jag ihop som en urvriden disktrasa.
Om jag bara kunde uppbringa lite, lite energi till att ta en promenad när jag kommer hem.
Jag skulle bli så mycket piggare om jag började att röra på mig.
Jag börjar idag.
En liten promenad efter middagen. Det måste jag orka.
Då kanske jag känner mig så där härligt nöjd med mig själv igen när jag kommer in.
Det är en skön känsla att vara nöjd med sig själv.
Jag borde få känna den oftare än vad jag gör. Jag är inte så snäll med mig själv alla gånger.
Jag har så mycket i mitt huvud som jag borde. Jag borde ditt och jag borde datt.
Jag ser aldrig på det som jag faktiskt gör.
Jag lovar att jag skall vara snällare mot mig själv och låta mig få känna den här nöjdkänslan oftare.
Puss på mig och puss på dig som orkar läsa mitt svammel.
Hoppas att du får en bra dag och att du lägger dig ikväll nöjd med dig själv.


Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

Puss på dig Maggan! Ut å gå! :-)

2010-02-17 @ 08:29:35
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Anita

Puss å kläm! Gå bara en liten bit i kväll och sen ökar du när du orkar mer! :O) <3

2010-02-17 @ 09:11:20
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Marina

Puss på dig med..;o)

2010-02-17 @ 09:51:33
Postat av: Marina igen...

Hade för avsikt att göra tacotårta på fredag - men kunde inte komma på vart jag hittade receptet förra gången...åsså var det ju hos DIG..;o)

2010-02-17 @ 15:13:50
Postat av: Anonym

Puss älskling // Jonny

2010-02-17 @ 15:31:13
Postat av: Nina

en puss från mej osså råå :o)

2010-02-17 @ 19:32:38
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0