Avundsjuk

Jag såg ett program om avundsjuka i går.
Sissela Kyle pratade om detta.
Det var roligt men också ganska tänkvärt.
För handen på hjärtat, visst är du avundsjuk?
Jag kan säga att jag är det.
Jag är avundsjuk på människor med pengar och smala människor först och främst.
Varför kan man inte vara där man är och vara nöjd med den man är och med det man har.
Känner du någon som är helt nöjd med sitt liv och sitt utseende?
Inte jag.
Alla vill alltid ha någonting som någon annan har.
Skulle jag vara lyckligare om jag var smal?
Skulle jag vara lyckligare om jag var rik?
Jag tror på allvar att jag skulle det.
Inte för att jag är olycklig så som jag har det men ändå....
Vem eller vad är du avundsjuk på?


Kommentarer
Postat av: Anita

Jag är avundsjuk på människor som följer sitt "hjärta" och gör det som känns bra för dem.

2010-01-21 @ 16:17:14
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Vickis

Håller med Anita! Människor som följer sitt "hjärta", gör det dem vill OCH blir rika, usch så avundsjuk jag är pe dem!

2010-01-21 @ 17:35:33
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Anette

Avundsjuka är inte bara negativt..det kan också vara en drivkraft som gör att man tar tag i saker som man inte gjort tidigare..dags att se över de dära synderna och inse att vi är födda med en dos av de allihop och att de är enbart mänskliga..utan dem hade mänskligheten dött ut :-)

2010-01-21 @ 19:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0