I valet och kvalet

Vi har inte bestämt oss om vi skall åka hem idag eller inte.
Det känns som om vi måste åka hem till grabbarna, men de klarar sig säkert jättebra själva.
Jonny känner att han han måste åka hem och jobba lite.
Jag borde åka hem och göra ett par skoluppgifter.
Jag vill hem och plocka bort julen men det är ingen brådska.
Det är så skönt här att det lockar att stanna till i morgonbitti.
Ja, ja det löser sig nog.
Jonny sover ännu och vi skall stanna hela dagen i dag i alla fall.
Ingen stress härifrån inte.
I dag skall jag ta med mig Jonny på en promenad in till byn.
Det är ett hus till salu nere vi sjön som jag är nyfiken att gå och titta på.
Men idag är det kallt igen -16ºC säger Gubben, så det är bäst att klä på sig ordentligt.
Nu vankas en kopp kaffe och en liten macka.
Ha en skön måndag vare sig du arbetar eller är ledig.




Kommentarer
Postat av: Anita

Jag jobbar men tack för din önskan om en skön dag!

2010-01-04 @ 19:03:52
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0