Oordning

Jag tycks aldrig kunna hålla riktig ordning omkring mig.
Ordning och reda är inte min grej.
Jag är uppvuxen med att var sak har sin plats, men jag har aldrig haft det så själv.
Seda jag flyttade hemifrån så har jag levt i ett litet kaos.
I bland tycker jag synd om mina barn för de vet inte hur det "ska" vara.
De har aldrig bott i ett hem där det städas varje fredag och där man bonar golvet.
I mitt hem städas det när det kommer gäster och när man inte kan gå inomhus utan att ha skor på föttera.
Varför har jag blivit en sån slarvmaja?
Jag avskyr att ha stökigt omkring mig men ändå så gör jag inget åt det.
Jag städar när inte Jonny är hemma.
Men så fort vi är två så blir jag tvärt om.
-Han kan väl lika gärna städa, tänker jag också blir det inget gjort.
Om jag orkar i morgon så skall jag iala fall plocka bort den rena tvätten från matsalsbordet och dra ett par drag med dammsugaren.......kanske.
Jag önskar att vi hade råd att ta hit städhjäp.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara för att det var ordning hemma hos oss så behöver ju inte det betyda att vi fick lära oss HUR man fixar det. Sen får ju våra tonåringar leva i hela "huset" - det fick inte vi! OCH det var pappa som städade på lördagarna när mamma jobbade..... I rest my case! Här är det bara jag som bryr mej hur det ser ut!

2010-01-21 @ 22:39:18
Postat av: Anita

Det var min kommentar här ovan!

2010-01-21 @ 22:40:31
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Marina

Jag är född "med trasan i handen" men har blivit bättre på att gena - typ: "puffa" till kuddarna i soffan, diska, bädda sängarna och bara plocka undan...då kan dammtussarna ligga en eller ett par dagar till

2010-01-22 @ 09:20:21
Postat av: Lena

Jag har blivit en riktig slarvmaja, när det gäller att städa. Mitt motto är "bättre lite smuts i hörnen än ett rent helvete". Vem orkar att bryr sig när "nån" har flyttat!

2010-01-22 @ 13:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0