Skoldag

I dag skall jag försöka skriva så mycket som jag kan och orkar.
Jag har fortfarande 14 dagar på mig att bli klar, men jag vill inte sitta de sista dagarna med andan i halsen och göra klart alla uppgifter.
I dag skall jag skriva ner fyra citat ur en bok som jag läste förra helgen.
Jag skall koppla ihop dessa citat med min dagliga verksamhet i förskolan och sedan knyta ihop allt med förskolans styrdokumet.
Sedan, om jag hinner, så skall jag läsa en forskningsrapport på 60 sidor och sedan skriva en läslogg.
Om jag hinner detta så har jag gjort tre uppgifter av åtta.
Jag hoppas att jag kan hinna med en uppgift i morgon med, då har jag i alla fall gjort hälften.
Phui!
Jag tycker att det är svårt att skriva, jag vet ju inte vad lärarna "är ute efter".
Skriver jag om rätt saker?
Det visar sig väl den 1 februari när jag lämnar in de första uppgifterna.
Nu måste jag få mig en kopp kaffe så att jag vaknar.
Ha en skön lördag!



Kommentarer
Postat av: Lena

Vi i Ö-sunds kommun får ej gå "Lärarlyftet" (heter det så?), för vi sparar pengar! Det låter lite kämpigt med allt läsande o skrivande så just nu känns det ganska befriande att inte gå. Du gör det bra, Maggan kämpa på!

2010-01-16 @ 08:47:58
Postat av: Nina

Låter hårt att måsta plugga en dag som denna... Heja Maggan! pöss

2010-01-16 @ 10:18:29
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Vickis

Vad duktig du är!

2010-01-16 @ 23:59:34
URL: http://vickis-at.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0