Sotigt

Jag blir så avundsjuk när jag ser bilder i tidningar på tjejer/ kvinnor som har så där coola svarta ögon.
Jag har försökt men det ser ut som om jag fått två blåtiror.
Hur gör man för att sota ögonen?
Det verkar ju enkelt men jag kan bara inte.

Sotade ögon!

Sotade ögon är ju bara SÅ snyggt och det vet jag att många tycker, kan vara riktigt svårt att få till men här kommer en liten guide som gör det lite lättare för dig att få till partyögonen.

Steg 1: Markera ögat med en svart kajal. Måla även innanför fransraden och inåt mot ögonvrån.
Steg 2: Applicera en mullvadsbrun skugga på hela ögonlocket. Använd pensel för en lätt effekt som inte ger så kompakt färgpigmentering. Ögonskuggebasen ska bara skimra och ge en snygg skuggeffekt.
Steg 3: Applicera en lilagrå skugga med applikator på hela ögonlocket, även under ögat. Skugga inte över hela området på ögat utan låt den mullvadsbruna skuggan ligga ytterst, som en ljusare ton.
Steg 4: Pensla på en highlighter av silverskimrande skugga på övre delen av ögonbenet, strax under ögonbrynet.

Steg 5: Böj fransarna med ögonfranstång, applicera rikligt med mascara. Fixera ögonbrynen genom att doppa en makeuppensel i lite hårgelé eller använd browfix. Klart!


Kommentarer
Postat av: Marina

Ahhhh...jag kan inte heller sota ögonen...vill ju - för det är sååå snyggt! Det blir till att köpa nya skuggor enligt lektionen oovan...

2010-01-22 @ 11:08:25
Postat av: Anita

Snyggt!

2010-01-22 @ 20:32:13
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0