Sommarpratare?

Har du någonsin funderat på vad du skulle prata om, om du fick erbjudandet att vara sommarpratare i P1?
Det har jag.
Jag skulle prata om "att gå vidare".
Jag skulle prata om hur jag har blivit den jag är.
Hur min barndom har format mig, hur jag som nästan vuxen upptäckte att min barndomsidyll inte alltid var så idylisk, inte idylisk alls faktiskt.
Jag skulle berätta om hur det känns att mista sin mamma vid 21 års ålder och bara 1 månad senare var gravid.
Hur jag flyttade ifrån min familj och startade min egen familj femtio mil bort, endast 22 år gammal.
Jag skulle berätta hur jag tänkte när mina barn föddes.
Vilken slags mamma jag ville vara och vad jag ville ge mina barn.
Jag ville inte att mina barn bara skulle få hänga med på släp så som jag fått göra.
Jag skulle prata om vänskap och systerskap, om sorg och vad den gör med en människa.
Jag har redan tänkt ut vilka låtar jag skulle spela.
Det skulle bli allt ifrån 10 cc till Ozzy Osbourne, Glenn Miller och Cornelis Wreisviik, ABBA, Björn Skifs och Metalica.
Allt i en enda pytt i panna.
Om jag vore kändis så skulle allt det där kanske vara intressant att lyssna på men som en liten okänd  bonnläpp från Jämtland så lär väl ingen ringa och be mig ställa upp.
Om det mot förmodan hände så skulle jag nog inte våga säga ja i alla fall :)






Kommentarer
Postat av: Nina

Jag vet att du skulle bli en jättebra sommarpratare Pöss! Jag skulle iaf sitta klistrad :o)



Och jaa vill de! :o)

2010-07-06 @ 17:53:23
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Anita

Jaaa va bra - nu lipar jag oxå.....längtar efter dej! Du skulle bli en jätte intressant Sommarpratare! <3

2010-07-06 @ 20:48:31
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: cinis

Du skulle vara helt rätt..skulle ha på radion hela dagarna....PYZZZZ!!!!!!!

2010-07-06 @ 21:22:35
Postat av: Marina

Oj oj oj så många gångar jag planerat mitt "Sommarpratarprogram" ha ha - men det har aldrig samma innehåll annat än musiken...:)

2010-07-06 @ 23:02:23
Postat av: Lena

Jaaa, jag vill höra det programmet! Kan du inte köra ett sånt bara för oss, intresserade, vaaa!

2010-07-07 @ 12:12:39
Postat av: V.I.C.K.I.S.

Jamen tänk om det stod att "en okänd bonnläpp från Jämtland" ska vara sommarpratare??? jag tror det skulle bli lyssnarstorm & absolut succé för du skulle göra ett superbra program! Kram

2010-07-07 @ 23:37:37
URL: http://vickis-at.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0