Dammråttor

Var kommer allt damm ifrån?
När vårsolen lyser in genom fönstret så ser man hur dammet ligger som en fin hinna överallt.
Det var inte så många dagar sedan som jag dammade men nu har det kommit tillbaks igen.
Jag tror att det är den här jäkla återvinningsluften som ställer till det för mig.
Jag dammar och sedan så får jag grannens damm, eller nå´t.
Jag vet bara en sak att det är dammigt nästan jämt här hemma.
Alla andra verkar ha det så dammfritt och välstädat hemma hos sig.
Hur orkar folk??
Jag får alltid skämmas över hur lortigt det är.
Men när man jobbar heltid så finns det ingen ork i mig att städa.
Inte jämt i alla fall.
Nu har jag klagat klart, nu ska jag vila i 30 minuter innan jag sätter igång med att jaga dammråttorna.


Kommentarer
Postat av: Vickis

Jag fattar inte heller vart dammråttorna kommer ifrån. Tror de gömmer sig när man dammsugar!

2010-06-01 @ 18:23:13
URL: http://vickis-at.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0