Laga mat och vår

Till middag gjorde jag Pasta Carbonara.
Jag, Knutte och Calle skall äta.
Jag kokade pasta till ett helt regemente.
Vet inte hur man lagar lite mat.
När jag och Jonny blir ensammma om några år så kommer jag fortsätta
att laga lika mycket mat som jag alltid har gjort.
Nu gör jag köttgryta som Jonny skall ta med sig upp till fjällen nästa vecka.
En hel gryta till tre personer.
De lär nog bli mätta i alla fall :)
Jag skall göra en kycklinggryta också men det gör jag någon
annan kväll, nu är jag less på att stå vid spisen.
Snart börjar " Dating in the dark" det programmet gillade jag.
Sen blir det nog sängen, jag är dödstrött.
Det är jobbigt att sitta i skolbänken.
Det är jobbigt att behöva tänka hela tiden.
I dag hade vi takdropp!!
Det var efterlängtat.
Hoppet tändes, det kanske blir vår i år också trots allt.

Sedan en sista sak:
HUR JÄKLA MYCKET VIN SKALL MAN BEHÖVA DRICKA EGENTLIGEN?



Kommentarer
Postat av: cinis

Jag vet ..va konstigt det är att laga mat till bara mej å Louice...blir en makaron pudding till hela huset..hon e så förbanna less på rester eftersom jag lagar för mycket mat....suck

2010-03-09 @ 20:50:48
Postat av: Anita

Här är det ingen risk att det blir för mycket. Jag lagar mat till fem personer och tre matlådor var dag, dvs 8 personer/dag. Det är inte en smula kvar!

2010-03-09 @ 21:37:46
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Puss på dig älskling. Tack för att du finns :))

2010-03-10 @ 03:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0