Matkontot

Vi handlade för "bara" 5500 kr i Feruari.
Det är faktiskt lite för att vara i vår familj.
Vad ligger eran matbudget på per månad.
Jag har ingen riktig koll på hur mycket som är mycket eller lite.
Är 5500 kr lite för fyra pers eller är det på tok för mycket?
I dessa pengar ingår ju allt som man handlar på ICA.
Alltså schampoo, tandkräm, hårspray, toapapper, tvättmedel. osv.
Inte bara mat.
Jag handlar bara, tänker inte direkt på att alltid handla det allra billigaste utan jag blandar.
Blodpudding ibland och oxfilé ibland.
Onyttigheter till helgen och nyttigheter på veckan.
Hur gör ni?
Har ni koll på hur mycket pengar som ni handlar mat för hos er?
Jag är nyfiken.


Kommentarer
Postat av: Lena

Har dålig koll, men kan tänka mig ca:1000kr/vecka (minst)!

2010-03-17 @ 18:40:12
Postat av: Anita

När vi kollade januari och februari så var det katasrof - vi hade handlat mat för åt helsike för mycket pengar. MYCKET FÖR MYCKET!!! Denna månad kommer vi att landa på ca 5000:- Det känns svårt att komma under detta med vuxna + matdosor X 3!

2010-03-17 @ 21:18:35
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: cinis

jag har inge aning...men ska kolla nästa mån å spara alla kvitton..

2010-03-17 @ 22:57:57
Postat av: Viktoria

Oj 5500 kr låter mycket.. 1000 kr per person brukar väl vara lagom?!

2010-03-18 @ 06:55:57
URL: http://viktoriassecrets.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0