Det är inte lätt...

...att vara tung.
Det är faktiskt ganska jobbigt när det är varmt ute.
Man svettas ju som alla andra men man kan inte gå lika lättklädd som alla andra för då ser man ju för hejjig ut.
Jag ser ju nästan naken ut i små shorts och ett litet linne.
Är man stor och tjock så får man lov att klä på sig lite till.
Helst något stort tält som man hänger över hela skiten.
Då blir det dubbla tyglager över hela kroppen.......SVETTIGT!!
Så även fast jag älskar sol och värme så är det lite jobbigt när man ska klä sig och gå till skolan eller arbetet.
I dag är det mulet och lite grått.
Skönt, då kan jag ha jeans och tröja, tänker jag.
Trist! Men så är det.
Jag är nog inte ensam om att ha det så??
Jag säger som den gamla damen på bussen, här i Uppsala för några år sedan:
- Det är inte lätt att vara fet i hettan!  Eller sa jag rätt nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0