Studentbuffé

Nu har jag äntligen filat klart på buffén som jag skall bjuda på efter Calles student på fredag.
Det kommer att serveras:
  • Potatisgratäng
  • Pastasallad med pesto, babyspenat och ärtskidor
  • Marinerad kassler
  • Rostbiff
  • Kycklingspett
  • Ost/Skink-paj
  • Schwartzwaldskinka varvad med melon
  • Bröd, smör och ost
  • Sallad
  • Croustiner med tapenade
  • Vitlökssås
Finns det någon där ute som har ett bra recept på kuvertbröd??
Här får du receptet på marinerad kassler

Marinerad kassler

För 6-8 personer.

Perfekt till buffén!

Ingredienser

kassler

Marinad:
1/4 dl vinborgs ättikssprit
3/4 dl vatten
2 dl olja
1 tsk grovmald sbartpeppar
2 msk körvel
3-4 msk klippt gräslök

 

Gör så här

Skiva kassler tunt, och lägg i en form m höga kanter. Blanda ihop marinaden och häll över kasslern. Marinera i minst 4 timmar, helst över natten. Garnera m klippt gräslök. Klart!

 

 



Kommentarer
Postat av: Nina

Guu va hungrig jag blev....

2010-05-31 @ 21:32:42
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Marina

Jag är också ledig torsdag fredag....för att stå vid spisen för här blir det också studentbuffé..:o)

2010-06-01 @ 12:54:07
Postat av: cinis

Mumms öskar jag kunde komma....

2010-06-03 @ 08:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0