Husmanskost

Håller vår Svenska husmanskost på att försvinna?
Jag tycker att det är synd i så fall.
Jag vill lära mina barn att äta lite sådan mat som jag åt när jag var liten, så jag har börjat med operation husmanskost här hemma.
Det har emottagits med olika grader av förtjusning av familjen.
Jonny och Knut är överlyckliga, Calle och Ludde är lite mer skeptiska.
Det har serverats kroppkakor, fläsk med löksås, köttkorv med pepparrotssås och potatis bla de senaste veckorna.
I dag står korv och bruna bönor på menyn.
Torsk och äggsås skall jag göra nästa vecka och jag har ingredienser till Stekt strömming och potatismos hemma.
Fläsklägg med rotmos har jag också längtat efter.
Ååå, nu är jag hungrig :)
Undrar om familjen skulle tycka om kåldolmar?
Äter du ofta svensk husmanskost hemma hos dig?


Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

Alltid! Det bästa som finns! :-)

2010-11-16 @ 20:09:06
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Anita

Vi äter husmanskost då och då!

2010-11-16 @ 22:42:54
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Cinis

Japp alla utom en..strömming...blä..Husmanskost är förbaskat billig mat å det bör ungarna nog lära sig oxå..Kroppkakor bara älskar jag..Lite jobbigt bara för jag kör LKHF å i husman är det ju massor av potatis, som e så gott..

2010-11-16 @ 23:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0