Kaaaallt ....Brrr!

I dag är det kallt.
Bilen visade -17ºC, sa Jonny
I köket står kvicksilvret "bara" på -11ºC.
Hoppas att det inte blåser för då kan man inte vara ute utan att förfrysa kinderna.
Uppe i Jämtland är det väl närmare  minus 20 grader hörde jag, men det är en annan kyla där, en kyla som går att klä sig emot.
Här nere så kryper kylan in under skinnet på dig och man blir aldrig varm.
Ja ja, vi får väl se hur det är när jag kommer ut.
Jag är dunderförkyld i dag men mår ganska bra ändå, ingen feber så det är bara att pallra sig iväg ut i den Sibiriska natten.
Det är måndag och jag slutar tidigt.
Träna och handla står väl på eftermiddagens schema.
Ha det gott i kylan!



Kommentarer
Postat av: Anita

Må så gott!!

2010-11-29 @ 08:29:51
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0