Långt QT

I min släkt har man upptäkt en hjärtsjukdom som heter Långt QT.
Det innebär att hjärtat hoppar över slag, om jag har förstått det rätt.
I alla fall så tror man nu att flera st i min släkt har dött av detta, därför skall alla kolla sig så att man inte bär på den sjuka genen.
Hela min släkt har kunnat gå till sin husläkare, som har tagit ett litet blodprov och konstaterat plus eller minus.
Alla utom jag.
Min läkare vägrade, han tyckte jag var fånig som satt där, frisk som en nötkärna och ville ha hjälp.
Han förstod inte någonting av brevet som jag hade med mig.
Efter flera telefonsamtal så skickade han till slut en remiss till kareologen, det var nu snart ett år sedan.
NU har jag fått tid där.
I dag kl 08.00 skall jag göra ett EKG och träffa en läkare.
Jag hoppas att han tar mig på allvar den här gången.
Man känner sig ganska utlämnad när inte vården tar hand om dig som de ska.
Nu gäller det bara att hitta dit också.
Akademiska sjukhuset är ju som en egen liten stad.
Önska mig lycka till nu!


Kommentarer
Postat av: cinis

Lycka till..Bamse Kram

2010-11-18 @ 10:16:18
Postat av: V.I.C.K.I.S.

Men hur gick det idag då?

2010-11-19 @ 00:20:59
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Maggan

Efter lite om och men så fick jag äntligen mitt blodprov. Den här läkaren var inte bättre än den förra :P

2010-11-19 @ 05:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0