Palmolja

Palmolja ingår snart i vartenda livsmedel som vi köper.
Det redovisas i innehållsföreckningen som vegetabilisk olja.
För att odla palmen som ger palmoljan så skövlar man regnskog.
Jag försöker tänka på detta när jag köper mat.
Är det inte palmolja så står det rapsolja eller majsolja eller vad det nu är.
Jag försökte t ex hitta färdig pytt i panna som inte innehöll palmolja.
OMÖJLIGT!
All pytt innehåller palmolja.
Till slut köpte jag Scans pytt för där stod det vegetabiliskt fett inte olja, men det kanske är samma skit det.
Läs mer här om vad som händer med vår regnskog, bara för att vi vill ha billig mat.




Kommentarer
Postat av: Anita

Bedrövligt!

2010-11-10 @ 18:59:18
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0