Vinterland

Nu ligger snön som ett tjockt täcke över marken.
Jag undrar hur länge det få var så?
Det är redan 2ºC ute så det lär slaska rejält i dag.
Vinterkläder plus galonisar är ju rena mardrömmen att få på alla barn.
Min arma armar kommer att vara döa.
När nu all den här snön har kommit så kan det väl få vara vitt ett tag, det behöver ju inte slaska bort på en endaste gång.
Det blir ju så vansinningt blött och i morgon så fryser skiten och då blir det bara is överallt.
Det är vintern i Uppsala det.
Det kan få vara snöfritt vad mig anbelangar, jag bryr mig inte.
Jag åker varken skidor eller pulka.
Nu skall jag bege mig ut i detta snöslask.
Undrar just hur många som for i diket igår, det är ju lika varje år när snön kommer här nere.
Det kommer 5 mm snö och det kallas för snökaos :)
Nu skall jag ge mig ut i detta snökaos och ta mig till arbetet.
Jag måste städa ikväll, det ser för täääääskigt ut här hemma.
Slå in julklappar skall jag också göra.
Bara sex veckor kvar till jul nu :)



Kommentarer
Postat av: Anita

Idag är det vi som har snöstorm! Men vi har -5 grader så jag hoppas att det inte slaskar så snabbt....eller inte alls - det kan få vara vinter nu!

2010-11-10 @ 07:52:22
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0