Dagens middag

I kväll skall jag laga thailänsk lax med räkor och basmatiris.
Jag har hittat på detta själv och alla tycker att det är jättegott.
Jag skär laxfile i kuber och bryner dessa snabbt på varje sida.
Sedan strör jag över en påse Paneng-krydda, lägger i lite wokgrönsaker och häller på coccosmjölk.
Jag kokar allt i ett par minuter och lägger i räkorna straxt före serveringen så att de inte blir så sega.
Till detta kokar jag basmatiris.
Enkelt och supergott.
Prova gärna!
Maggan thailänska laxgryta 4 personer

ca 400 gr laxfilé
2 dl skalade räkor.
Santa Marias Paneng- Red Curry Spice Mix(det står på påsen att det är en krydda för kyckling men det struntar jag i)
ca 3 dl wokgrönsaker
2 burkar coccosmjölk.

PLÄTT LÄTT!!






Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag önskar att min gubbe skulle gilla cocosmjölk...

2010-10-11 @ 17:33:37
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0