Födelsedagsmiddagar

Har du sån´t i din familj?
Det är en tradition som jag tagit med mig hemifrån Bosse och Astrid.
Att man får önska vad man vill till middag den dagen som man fyller år.
Vi har haft en del roliga födelsedagsmiddagar här hemma under åren.
En middag som jag kommer på var när farsan fyllde år och jag och brorsan satt hemma i köket i Odenskog och fantiserade om vilken god middag vi skulle få.
Lasagne eller lövbiff och råstekt potatis kanske?
Så kom morsan hem och började skala potatis och sedan tog hon fram salt sill.
FARSAN HADE ÖNSKAT SIG SILLPUDDING!!
Vilken besvikelse.
När Ludwig fyllde tre år så ville han ha kall korv direkt från paketet, snacka om att Knutte blev sur :)
Calle har nog önskat sig spagetti och köttfärssås i hela sitt liv, tror jag...haha.
På söndag kommer Knut hem hit och skall äta sin födelsedagsmiddag.
Han vill ha stekt fläsk med potatis och löksås....:P
Jag tror inte att brorsorna kommer att uppskatta det, men är det födelsedag så är det.
Jag brukar önska restaurang, eller hämtmat. Jag vill slippa laga mat på min födelsedag.


Kommentarer
Postat av: Anita

Vi kör oxå "önskemat" när man fyller år. Glöämde att fråga Emil i år när han fyllde - han surar fortfarande över att han inte fick välja!

2010-10-29 @ 21:31:11
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: cinis

Önskemat här med...

2010-10-30 @ 14:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0