Schhhhhh! Hör tystnaden.

Jag sitter här med en kopp kaffe.
Ingen är hemma.
Det är tyst.
Tyst som i graven.
Ingen radio, ingen tv, inget dunka, dunka från Luddes rum, ingen gitarr från Calles rum, inga ungar som skriker på gården, ingen traktor, eller häcksax, eller lövblås, inga grannar som låter.
Det tyst, alldeles tyst.
Jag njuter.
Jag sitter här och lyssnar på tystnaden.
Det är så tyst att det nästan trycker mot öronen.
Jag kommer inte ihåg sist jag hade det så här tyst och skönt.
Kaffet smakar ljuvligt.
Kl 15.00 skall jag träna, men tills dess så skall jag sitta här i tystnaden och bara ha det skönt.
Detta är ledig eftermiddag mina kära läsare.
L*E*D*I*G
Nu skall jag läsa min nya tidning.
Ost&Vin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0