Vem är jag?

Det är en ganska svår fråga att ställa till sig själv.
Jag tror att jag är på ett visst sätt och att jag upplevs på ett visst sätt.
Men hur andra upplever mig stämmer kanske inte in på min egen bild av mig själv.
Hänger du med?
För många år sedan på en annan arbetsplats så gjorde jag/vi ett test om just detta.
Mina dåvarande kollegor upplevde mig då ibland raka motsatsen till hur jag själv trodde att jag uppfattades.
Jag kanske tror att jag kan dölja att jag är irriterad eller ledsen medan andra läser mig som en öppen bok.
Jag vill ju tro att andra upplever mig som en sjysst och glad tjej, men vilken Maggan visar jag egentligen?
Hur stor är skilnaden på min personlighet hemma och på arbetet t ex?
Jag är konflikträdd på jobbet men jag tror inte att Jonny och mina barn skulle skriva under på det :)
Det skulle vara väldigt intressant att se mig själv genom min omgivnings ögon.
Om någon skulle filma mig en hel dag så kanske man skulle få ett litet hum om hur jag pratar med folk och om jag gör skilnad på människor som jag möter. Är jag trevlig mot alla eller bara mot vissa? Hur pratar jag med barnen på jobbet? Hur arg låter jag egentligen när jag blir arg?
Jag tycker sån´t här är jätteintressant. Jag kanske skulle ha blivit psykolog istället?






Kommentarer
Postat av: V.I.C.K.I.S.

INSTÄMMER, DET ÄR SUPERSPÄNNANDE!

2010-10-29 @ 08:55:41
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Lena

Mycket intressant tycker jag också! Vi är nog helt olika hemma, på jobbet, bland kompisar och med familjen.

B.la uppfattas jag som den tekniska på jobbet (alla ropar efter mig då) och hemma är jag helt oteknisk. Lite roligt faktiskt!

2010-10-29 @ 12:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0