Grejer

Vi har alldeles för mycket grejer.
Jag har varit en sån där person som aldrig har slängt en pinal.
Jag har blivit bättre på äldre dar, mycket bättre men vi har fortfarande för mycket grejer omkring oss.
Man kan inte få lugn och ro i kroppen när man är omgiven av för många saker.
På fredag skall vi, hela familjen åka och fiska.
Vi hittar inga fiskegrejer i all skit som står nere i källaren.
Hur skall man kunna hålla ordning när grejerna hopar sig från golv till tak i två förråd där nere?
Vi MÅSTE rensa och slänga, ge bort eller sälja.
Vi MÅSTE göra oss av med al skit så att vi ser vad vi har.
Det är likadant här uppe i lägenheten.
Det står grejer på varenda ledig yta.
Bort med skiten!
Man behöver inte ha ett fotografi eller ljuslykta på varenda bänk eller bord.
Less is more, eller hur?
Jag är trött på alla mina saker.
Trött på att inte omge mig med lugn och harmoni.
Nu måste det bli ändring.
Första lediga helg som kommer här framöver så skall det rensas.
Slängas, ge bort eller sälja.
Lätt som en plätt, eller hur?
Jag kommer känna mig lätt som en fjäder efteråt.


Kommentarer
Postat av: Anita

Jag vill oxå rensa! Det finns en bok som heter "Rensa i röran" - tror faktiskt att jag har den!

2010-09-14 @ 18:10:32
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Men du har inte läst den ;)

2010-09-14 @ 18:35:13
Postat av: Nina

Heja heja! Kasta skiten! Det går att köpa nytt om man råkar kasta fel.

2010-09-14 @ 22:57:43
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0