♥Hösten♥

När ångesten för att sommaren är borta, har lagt sig så är det skönt med höst, tycker jag.
Det är vackert ute och den svala luften är skön att andas för en gammal astmatiker som jag.
Naturen sprakar av färger och kvällshimmelen är så vacker.
Jag älskar att titta på höstmodet, modeller i tjocka koftor i långa halsdukar och med snygga stövlar.
Inte för att jag någonsin går klädd så själv, men det är snyggt i höstkatalogerna.
Inne kan man mysa ihop sig och tända ljus.
Jag får alltid en ny energi till förändring på hösten trots att jag oftast är tröttare än vanligt.
Jag älskar att köpa ny kalender och papper och pennor på hösten, det sitter nog kvar sedan man gick i skolan.
Jag lever mitt liv efter läsåret, inte efter kalenderåret, så det är nog därför som jag börjar på ny kula varje höst tror jag.
Just den här hösten känns det som om jag har startat på något nytt, kanske är det träningen eller också är det att jag taggat ner på alla mina måsten.
Du som känner mig vet att jag har en massa hjärnspöken som säger åt mig hur jag skall vara.
Jag har nästan slutat lyssna på dem. Nästan!
Barnen är stora nu. Nu har jag varit den mamma jag har varit och det är för sent att ändra på det.
Mina hjärnspöken har nästan bara handlat om mammarollen. Nu när den biten är avklarad(nästan) så kan jag slappna av(nästan).
Ja, det är mycket med det jordiska.
Puss på dig och trevlig höst♥


Kommentarer
Postat av: Anita

Puss på dej med!

2010-09-29 @ 20:07:17
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0