Mammas överkast

När vi rotade i källaren i våras så hittade jag mammas överkast i en banankartong.
Det var gult och fullt av hål så jag tänkte och tänkte och tänkte.
Kanske svärmor kan hjälpa mig och laga det?
Jag frågade Eivor om hon kunde lägga sin hand på det.
Båda svarade ja, men rent praktiskt, hur skulle det gå till?
Det blev liggade under min säng hela sommaren ända tills förra veckan när jag av en händelse snackade med Paula på mitt jobb.
Hon är ju duktig, händig och handlingskraftig.
Hon tog hand om överkasten förra torsdagen och idag fick jag tillbaks det, lagat och tvättat.
Hur fint blev inte det på min säng då?
Mammas fina, stickade överkast, jag är alldeles rörd.
Hur ska man tacka för en sådan sak?
Paula förstår nog inte vad det betyder för mig att kunna ha det på min säng.
Jag hoppas att mamma ler i sin himmel.



Kommentarer
Postat av: Anita

det blev jätte fint - så kul att det gick att fixa till! :O)

2010-09-23 @ 21:51:29
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Nina

jätte fint! :o)

2010-09-23 @ 22:43:12
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Cinis

Super fin..folk har inte tid och ork med sånna fina hantverk i dag, det ligger nog några timmars arbeta bakom minsann!!!!

2010-09-23 @ 23:23:56
Postat av: V.I.C.K.I.S.

Vad fint det blev! Vad roligt med mammas överkast. Ler och känner med dig Kram!

2010-09-24 @ 21:59:50
URL: http://vickis-at.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0