Nu är jag förbannad

VEM är det som har röstat på Sverige Demokraterna?
VILKA sorters människor är det som vill ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen i ett sån´t upplyst och modernt land som Sverige?
Jag är ledsen, upprörd och rädd.
Rädd för vad som bubblar där ute, rädd för hatet som finns i människors hjärta när man röstar fram ett parti som SD.
Vilka är det som har röstat? Är det undomarna/ förstagångsväljarna? eller är det de förlegade 40-talisterna som är rädda? Rädda att deras gamla Sverige skall förändras? Rädda för att de inte skall få äta sill på midsommar? Rädda för att deras barnbarn inte skall få sjunga "Den blomstertid nu kommer" på skolavslutningen? Vad spelar det för roll om man i Sverige äter kebab på midsommar? Då är det ju DET som är tradition. Allt är föränderligt. Bejaka detta istället för att vara rädda. Världen ser inte ut som för 50 år sedan. Live with it! Men rösta för helvete inte fram ett gäng nynazister i vår Svenska riksdag, det gör mig RÄDD!
Nu är hela min dag förstörd.
TACK FÖR DET!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Håller med dig där, riktigt otäckt vad folk röstar på. Skrämmande!!!



Men! Jag är glad att jag hittade din blogg!! Helmysig ju!

Vilken mysig helg ni verkar ha haft sen!



Ha en fin måndag!

2010-09-20 @ 09:26:11
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Anita

Det är för bedrövligt - man skäms över att vara svensk! :O/

2010-09-20 @ 10:20:39
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Nina

Håller med dej!

2010-09-20 @ 20:05:19
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0