Ett brev

Jag grävde i mina gömmor efter något helt annat och så hittade jag detta.
Ett brev i från brorsan skrivet 97-01-17.
Han skrev det när han satt inne.
Det är roligt att hitta sådana här minnen men det är klart att tårarna rinner när man läser det.

970117
Fre 14.30

Hej Maggan!
Jag fick alldeles nyss brev och band från dig och då blev jag så glad.
Ligger och lyssnar på Jeff Healy nu på full volym.
Nå´n video har jag inte och vi får inte ha någon heller, vi har Filmnet på tv:n istället. Elva kanaler närmare bestämt, plus intern tv.
Just nu är det en westernfilm på filmnet 2 som jag "gluttar" på utan ljud.
Jag fick avslag på min anhållan om att få åka till Umeå och operera handen så idag är jag ganska förbannad, men jag blev genast på bättre humör när ditt brev kom.
Hälsa Knutte att jag också gillar M. Jacksson och om ni har en låt som heter Dirty Diana så vill jag gärna ha den.
Nu har vi jobbat klart för denna vecka och en lång och tråkig helg är att vänta.
Dagarna går mycket fortare när man jobbar så helst skulle jag vilja jobba sju dagar i veckan.
Det var inte meningen att ge dig dåligt samvete när jag skrev brevet(kanske lite då!) Hi hi hi
Men det hjälpte ju! ditt svar kom ju omgående.
Jag har blivit förkyld, så jag är jävligt hostig och snorig men det är ju inte så konstigt på ett sån´t här ställe.
Blir en förkyld så drabbar det ju alla tillslut.
Vi lever ju ganska tätt inpå varandra.
Nu skall jag gå och se om det finns något kaffe, det är bäst att passa på, annars blir man utan./.
15.00
"Beah on through to the other side"! jag har bytt band nu, och Doors är bra.
Kaffe och cigg! Ahh (host krax)
Här inne händer faan i mig ingenting så det känns som om tiden står still.
Jag blir så jävla less ibland så jag vet inte vart jag skall ta vägen, men sånna dagar glömmer man genast bort annars skulle man inte stå ut.
Nu är jag framme vid "The River" med Brucan och jag får rysningar, jag har väldigt många minnen till den låten.
Både goda och onda!! (SUCK!!)
Den 24/3 har jag i alla fall permission och ska nog fara hem då. Hoppas vi kan träffas då för då ska du få bjuda mig på leverstuvning och päroncognac.(hi hi hi)

Puss & Kram Syster min ! Älskar dig

Lasse!

P.S Tack för banden! D.S

Kommentarer
Postat av: Anita

Jag har oxå kvar brev från brorsan som han skrev till mej när han satt inne. Jag är glad att jag har dem kvar!

2011-04-07 @ 20:36:32
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anette

Vilken vacker handstil är det som jag tänkte på..tyder på en fin personlighet :-)

2011-04-08 @ 08:55:15
Postat av: Maggan svarar:

Anette: Ja, det var därför som jag ville fota brevet för att visa hans handstil. Jag tycker också att den är vacker, i alla fall för att vara en killes ;)

2011-04-08 @ 09:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0