Öron, näsa, hals

I natt har jag haft en sån helvetisk öronvärk så att jag inte har fått en blund i ögonen.
Höger öra bara dunkar och far tillsammans med högra bihålan.
Sedan har jag börjat att hosta nu på morgonen.
Jag bestämde mig för att stanna hemma i dag.
Jag har ju väntat på att något skall bryta ut men inte att jag skulle få öronvärken från helvetet.
Jag vill inte vara sjuk, jag har inte råd och jag vill inte stanna hemma i helgen!!!
Jag som skall åka och hälsa på "Tjockisen" :(
Äh, det är många dagar kvar, jag hinner nog bli bättre....
Just nu skall jag koncentrera mig på min öronvärk, hur botar man sån´t?
Vitlök i örat, har jag hört? Kan det stämma?
Jag har astmaspray till näsan så att jag motverkar att bihålorna blir värre, men hur tusan botar man öronvärk?
Jag har inte haft öroninflammation sedan min möhippa 1990, då jag fick åka upp på "Ackis" mitt i natten och ta hål på trummhinnan. Det rann var i flera dagar ur örat!
Det var ingen skön upplevelse, det vill jag aldrig mer göra om.
Jag såg inte klok ut heller, med en stor rosa klänning och en grön gardin på huvudet :)
Helt nykter var jag dessutom, eftersom jag var gravid med Calle då.
Hon i receptionen trodde inte att jag var riktigt klok.


Kommentarer
Postat av: Anita

Vitlök är bra - här kommer lite tips: När Nils var liten så värmde jag upp pressad vitlök,några skivor lök och olivolja som jag droppade örat - oljan ska naturligtvis svalna av men vara fingervarmt och du ska bara droppa i oljan inte lökrester. ibland doppade jag en bit gasbinda i blandningen och stoppade in i örat på honom. Värmande omslag lindrar.Tea-Tree olja och Kamomill är oxå bra att droppa i örat - ljummet så klart.



2011-04-06 @ 08:03:52
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anita igen!

Krya på dej söstra mi! <3

2011-04-06 @ 08:05:00
Postat av: Simon

Maggan nu är det du som kurerar dig ordentligt så att du kommer hit till helgen! Du kommer väl på fredagen? Stoppa i dig lite anti-inflamatoriskt så ska du se att örat blir bättre. Krya på dig. Pussssssssssss

2011-04-06 @ 09:17:04
Postat av: Maggan svarar:

Simon: Jag kurerar mig allt vad jag kan. Antiinflammatoriskt kanske inte är en sån dum idé. Jag hade tänkt komma på lördagen men å andra sidan så har jag ju inget för mig på fredagen heller så varför inte? Tycker du inte att det blir jobbigt att ha besök så länge då?

2011-04-06 @ 09:32:41
Postat av: cinis

Bliii frisk!!!!!

2011-04-06 @ 12:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0