Vad är lycka?

Man vill ha så mycket.
Man tror att gräset är grönare på andra sidan.
Jag läste i tidningen att Facebook gör oss olyckliga, för att andras statusuppdateringar är så lyckliga.
Men är vi så dumma att vi tror på det?
Tror vi på allvar att andra har det så mycket bättre än oss själva?
I bland får jag höra av människor som läser min blogg att vi verkar så lyckliga.
Men jag skriver ju bara om såndant som jag vill att ni skall läsa.
Jag skulle aldrig skriva om att vi har bråkat, eller att mina barn är olyckliga eller att mitt liv suger, om det nu gjorde det.
Jag väljer vad ni skall få veta om mig och mitt liv.
Ni får veta mycket, men absolut inte allt.
Jag skriver endast om det lyckliga i mitt liv ( ibland lite om sorg också men det är inte detsamma som att vara olycklig, tycker jag)

Men för att återkomma til min fråga, vad är lycka?
Ja, säg! vad är lycka?
Är det att ha mycket pengar, att vara smal, att vara vacker?
Är det att omges av människor som älskar dig, resa och göra sådant som får dig att må bra?
Jag blir avundsjuk när jag ser smala och rika människor fastän jag vet att det bara är ytligt.
Jag är kanske väldigt ytlig när det kommer till just detta.

Jag lever ett bra liv men absolut inte det liv som jag skulle vilja leva.
Om jag fick önska så skulle jag bo i ett stort hus vid havet.
Jag skulle ha ett eget företag som jag älskade.
Jag skulle resa mycket och unna mig av livets goda.
Mat, teater och musik.
Jag tror inte att jag är gjord för att leva ett inrutat 8-17 jobb(finns det någon som är det?)

Visst är jag lycklig men man kan ju alltid önska.
Tänk om gräset är grönare på andra sidan då?
Å här går jag och lunkar....

Men jag är frisk, jag har en fin familj, jag har pengar...och det är mer än vad många andra människor i världen har.
Tänk på det du Maigiz!


Kommentarer
Postat av: Anita

Det är så sant det du skriver...klart som fan att man inte skriver "sanningen" på fejan eller i sin blogg. Lite blir det ju så att man skriver om de ljusa stunderna!

2011-04-03 @ 21:10:07
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0