Älskar hösten

När ångesten över att sommaren är slut, har lagt sig så kan jag njuta av att det är höst.
När jag var barn så älskade jag hösten, komma hem från sommarstugan och träffa alla kompisar igen, börja i ny klass.
Jag älskar att sitta och kolla i höstkatalogerna på alla snygga höstkläder och skor.
På hösten kan man plocka svamp, vandra i skogen och bara vara utan att hela tiden nojja över vilket väder vi skall få.
Jag tycker att det är jobbigt att alltid kolla vädret och sedan bli sur över att vi gjorde det när det var fint väder eller åkte dig när det inte var fint väder.
Vädret styr hela min sommar men när hösten kommer så kan jag släppa det och bara vara i vilket väder som helst.
På hösten äter man kräftor och surströmming.
På hösten är allt så himla vackert och det är tillåtet att sitta inne och kura med tända ljus.
Planeringen för julen börjar så smått och jag bara njuter.
Hösten är nog min bästa årstid när jag väl accepterat att sommaren är slut.
men än så länge har inte hösten kommit hit till Uppsla ännu.
Vi har fortafarande över 15ºC och ganska soligt.
Björkarna har börjat att gulna men de är fortfarande gröna.
Än så länge dröjer sig hösten ett tag till.
Men snart är den här och jag älskar det.






Kommentarer
Postat av: V.I.C.K.I.S.

Jag gillar oxå hösten! Tycker att alla årstider i och för sig har sin charm... men mysigt är det med levande ljus & raggsockor! Kulturnatten låter kul; det kör vi på!!!

2011-08-30 @ 23:49:58
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Anita

Jag har börjat handla julklappar!

2011-08-31 @ 10:01:54
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0