Bättre och bättre dag för dag....

Ja, jag mår faktiskt mycket bättre i dag än vad jag gjorde i går.
Min astma gör sig fortfarande påmind men med lite kuckelimuckmedicin så kanske den också ger med sig i dag.
Ingen feber, check!
Ingen huvudvärk, check!
Snuvan nästan borta, check!
Bara astmahosta kvar, check!

Liiite näsblod då och då är kvar (jag undrar varför jag börjat att blöda näsblod på gamla dar?)
Ja, men då så...kan man pallra sig iväg till arbetet i morgon då.
Vad sägs om det?

Ja, ja...nog om sjukdomar och elände.
Snart är det helg igen och det är roliga att uppmärksamma än hosta och näsblod.
Jag skall käka surströmming på lördag tillsammans med goda vänner.
På fredag är det fest på jobbet om någon har anmält sig förståss.
Annars blir det fredagsmys i hemmets lugna vrå.
Helg blir det vilket som.

Jag hoppas att jag kan röja här hemma efter sonen som flyttat in och efter de nya tvättmaskinerna som kom i måndags.
Det står kartonger och skit överallt.
"När mamma är sjuk så står allting stilla", gammalt djungelordspråk.
Jag vill ju inte att gästerna som kommer på lördag skall behöva zickzacka sig runt i lägenheten.
Nä, på lördagkväll skall det vara fiiiint sörru!

Tipp topp!

Ha en skön mitt-i-veckan-dag!








Kommentarer
Postat av: Anita

Så bra att du känner dig piggare!<3

2011-08-31 @ 10:02:55
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0