Det kliar i fingrarna

Ja, i dag vill jag få bort soffan och upp med den gamla.
Jag vill åka till IKEA och handla nytt sofftyg, kuddar och gardiner.
Nu vill jag att det skall bli ordning och reda i vardagsrummet.
Mitt gamla vardagsrumsbord skall upp från källaren och jag skall tvätta sofftyget på den vita bäddsoffan.
Nu vill jag sätta igång....nu nu nu.
Men först behöver jag en kopp kaffe.
Undrar om jag skall sätta ett nytt tyg bakom soffan också eller om jag skall ha en fin tavla där istället?
En annan matta än den gröna som ligger där måste jag också hitta.
Undrar om min gammelrosa matta finns kvar i källaren eller om jag slängde den?
Är det loppis ute på Fyrispark i dag måntro? Undrar om Jonny vill hänka?
I dag verkar det vara många frågor som vill ha svar.

Det viskar i mitt öra: Maggan, skynda dig, gör något....nu!


Vill att Jonny skall bygga till mig


Kommentarer
Postat av: Anita

Vad gör ni med soffan ni har...? Jag vill köpa den till Huså! Pris?

2011-08-14 @ 22:29:52
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0