F****ing IKEA

På väg hem från Siggefora så stannade vi på Ikea för lite möbelköp.
Jag hade dundrande huvudvärk och Jonny med sitt ryggont.
Vi ilade igenom varuhuset och skyndade oss hem och satte sönerna i arbete.

Ludde startade med tv-bänken.
Men när Jonny skulle hjälpa honom att flytta den halvfärdiga bänken så for en del i golvet och sprack.
Jonny uppfann då en hel del nya svordomar och Ingvar Kamprad var inte vatten värd.

Calle som hade startat med sin nya byrå på övervåningen ropade efter en stund att det fattades saker.
Det visade sig att Malm byrå skall föras hem i två paket, men vi hade bara fått med oss ett hem.
Mer svordomar uppfanns och jag fick pallra mig iväg till Ikea igen för att hämta paket nr två.

Efter åtta sorger och tio bedrövelser så kom äntligen allt på plats.
Calle och Ludde var snälla som hjälpte oss.
Man skall inte skruva Ikeamöbler med ryggont eller feber då går det så här.

I morgon kommer nya tvättstapeln och Knut hem.
Jag vet inte hur det skall gå för just nu är jag sängliggandes.

Varför blir man alltid sjuk när man absolut INTE har tid?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0