Inte i dag...

Jag försöker ta del av nyheterna varje dag men vissa dagar så orkar jag bara inte.
Jag blir ledsen och deprimerad.
Det är bara eländes elände eller så skrivs det bara en massa skvaller och skit.
Jag skiter i om kungen har varit på strippkubb och det räcker att läsa en gång om att Victoria är gravid.
Hur många bilder på svältande barn orkar man titta på?
Jag menar inte att vi skall blunda för värlssvälten, men vissa dagar så orkar man bara inte se på bilderna.
För att inte tala om allt som sker nere i mellanöstern.
Jag vet snart inte vem som krigar med vem eller varför?
Gubbarna som bestämmer här i världen är alltid dem samma, de bara byter namn.
Makthavarna verkar aldrig lära sig något av varandra.

I lilla Sverige läser man också bara om övergrepp och mord.
Våld och lite mer elände.
Det som skedde i Norge är så overkligt och man förstår inte att det hände så nära oss själva.
Jag vill vara en engagerad sammhällsmedborgare och ta ställning i mångt och mycket men vissa dagar så orkar jag bara inte.

I dag t ex så vill jag vara lycklig över att jag är frisk igen, jag vill göra fint här hemma tills vi skall få gäster på lördag.
Jag vill ta en promenad i solskenet och låta solen värma mig en sista gång innan hösten sparkar in.
Jag vill laga en god middag och avnjuta den tillsammans med min fina familj.
Jag vill kolla på en film ikväll, en film som får mig att skratta och må bra.
Jag vill skriva om saker som jag mår bra av i min blogg.

I dag orkar jag inte läsa eller höra om mer elände i världen.
I morgon kanske, men inte idag.






Kommentarer
Postat av: Anita

Jag prenumererar på "..."Good News magazine".....där står bara goda nyheter - såna man blir glad av! Kolla in denna länken:



http://www.goodnewsmagazine.se/

2011-08-31 @ 15:22:50
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0