Må inte baaa

Nä, jag mår verkligen inte bra idag.
Jag trodde att jag höll på att piggna till men igår kväll vände det igen.
Ont i halsen och feber.
I natt har jag haft huvudvärk och den har fortfarande inte släppt.
Ändå, fastän jag mår så dåligt så har jag dåligt samvete över att stanna hemma från jobbet.
Jag kan ju stå upp och med hjälp av några tabletter så skulle jag kanske kunna vara på benen ett tag.
Jag måste liksom vara så sjuk att jag inte tar mig ur sängen själv om jag skall känna att jag kan vara hemma.
Med mitt arbete så kan man ju inte gå och känna sig vissen, man måste vara på topp hela tiden, hundra procent.
Ja, nu har jag i alla fall bestämt mig för att stanna hemma, punkt!

Jag vet inte alls hur det kommer att gå med allt idag.
Knut flyttar hem och vår nya tvättstapel levereras i kväll.

Jag för min del borde röja undan i badrummet men det vet jag inte om jag kommer att orka i dag?
Calle börjar ju i ofs inte förrän sent, han skulle ju kunna ta bort de gamla maskinerna i badrummet.
Jag har en  toppmatad tvättmaskin till salu, någon?

Jag vill bara lägga mig under täcket i dag och inte vakna upp förrän allt var klart ochh på plats.
Jonny är ju inte heller speciellt behjälplig med sin onda rygg.
Suck, suck och dubbelsuck!

Det känns som att jag skulle behöva lite knark i dag om jag skall orka.
Lite uppåttjack så att hjärnan glömmer bort att jag är sjuk.
Nä, fy....då är det bättre att ha feber och huvudvärk så att man känner att man lever.

Solen skiner ute också, som pricken över i:et liksom.
Så att man skall må ännu sämre över att man måste ligga här inne och hosta.

I dag är det en sån där skitdag som jag bara vill att den skall ta slut.





Kommentarer
Postat av: Västerbottenpaj

Följt din blogg ett bra tag nu, maigiz. Tycker du har en fantastisk blogg och tänkte bara säga det för jag har nog aldrig kommenterat på din blogg ännu.



Men fortsätt med bloggandet!



Ha det toppen!

2011-08-29 @ 23:59:28
URL: http://www.vasterbottenpaj.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0