Pengar

Jag satt just och läste Aftonbladets nättidning när det slog mig att de flesta artiklarna handlade om hur man skall tjäna mest pengar.
"Så blir du miljonär över en natt", "spela tennis så blir du rik", "Dessa är miljonärer där du bor" osv osv.
Det handlar alltså om att tjäna mycket pengar och att ha mycket pengar.
Då blir vi lyckliga, eller?
Skulle du bli lyckligare om du hade mycket pengar??
"Jag gråter hellere i en Rolls rolls än i en gammal Wolkvagn", sa min mamma :) och det kan det väl ligga något i, men skulle jag bli lyckligare om jag hade mycket pengar?
Ja, ibland tror jag det, men ibland så kanner jag mig rik ändå.
Tänk om du kunde köpa allt? Tänk om du inte hade några önskningar kvar?
Då skulle i allafall jag känna mig fattig.

Just nu önskar jag att jag hade pengar till mitt drömboende?
Vad skulle du göra om pengarna på ditt konto aldrig tog slut?


Kommentarer
Postat av: Jonny

Skulle lätt köpa en kaffemaskin !

2011-08-03 @ 07:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0