Sociala medier

Jag skriver blogg, twittrar och är ganska aktiv på Facebook.
Detta anses väldgt ofint, om jag skall tro på folk runtomkring mig.
Va? Hur har du tid att sitta vid datorn? får jag höra hela tiden
Ja, vad skall man svara på det?
Jag twittrar och facebookar från telefonen, det tar några sekunder på lunchrasten eller när jag står och väntar på Jonny vid något gatuhörn.
Blogga kan jag också göra från telefonen eller så gör jag det när jag kommer hem från jobbet, eller innan jobbet, eller som nu innan jag skall gå och lägga mig.
Jag har alltid skrivit "av mig" i en dagbok eller på små papperlappar.
Det anses vara fint att skriva, men bara för hand tydligen. Skriver man på datorn så är man lite socialt handikappad, då har man inet liv, då är man en missbrukare.
Jag skriver allt på datorn nu för tiden, t om inköpslistorna. Det går fort och smidigt, sedan är det bara att skriva ut dem och ta med till butiken.
Jag sitter inte framför tv:n speciellt mycket så en del av mina kvällar tillbringar jag framför datorn.
Förr var det fult att sitta framför dumburken men nu är det hemskt att sitta vid datorn.
Jag får alltid förklara mig varför jag skriver på alla dessa sociala medier och hur jag har tiiiiid? men jag vet ju inte ens själv alla gånger varför jag håller på.
Det kanske är ett bekräftelsebehov eller så är det bara för att jag tycker om att skriva eller så gillar jag modern teknik??
Je ne se fucking pa?
I don´t ja veit int?

Men jag lagar mat, diskar, tvättar pratar handlar, skiter, skrattar precis som alla ni andra gör en vanlig vardagskväll plus att jag twittrar facebookar och bloggar.

Visst e ja duttti? ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0