Tio år

För bra precis tio år sedan flyttade vi hit till Uppsala.
Jag tror att flyttlasset gick från Östersund den 22 augusti 2001.
Det var med blandade känslor som jag lämnade min barndomsstad, igen.
Jag hade ju gjort ett försök 1988-1991 men det var inte så lyckat.
Jag trivdes aldrig i Uppsala då, så nu var jag nervös att det skulle bli samma sak igen.
Jag var bestämd på några saker när vi flyttade ner: Jonny skulle ha sina kompisar och jag skulle skaffa mig mina egna kamrater, vi skulle bo i Uppsala och inte flera mil utanför staden och jag skulle jobba och skaffa mig egna arbetskamrater.
Förra gången vi bodde här så umgicks vi bara med Jonnys kompisar, jag gick hemma med småbarn hela dagarna och vi bodde i Tierp först och sedan i Skyttorp!!.

Nu har vi som sagt bott här i tio år och jag ångrar inte att vi flyttade.
Visst saknar jag syrran och alla kompisar där uppe i Östersund, men vi träffas ju då och då i alla fall och jag tycker nästan att vi kommit närmare varandra nu sedan jag flyttade.
Jag saknar mina gamla vänner men jag har ju också fått många nya.

Tio år går fort.
Ludwig var sex år när vi flyttade hit, calle var tio och Knut tolv.
Tre små pojkar har vuxit oxh blivit tre män.
Jag var nyss fyllda trettiofem och tyckte att jag var gammal...hehe.

Vi bor kvar i lägenheten som vi bara skulle bo i ett tag, men vi trivs fortfarande bra här i Nyby Gård.
Jag arbetar fortfarande på förskolan där jag bara skulle vikariera i tre veckor.
Livet blir inte alltid som man tänkt sig.

Undrar vad som händer de nästkommande tio åren?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0