Trötter

Efter fem veckor utan alarm, så ringde nu min telefon kl 07.00.
Jag var inte pigg, vill jag bara meddela.
Som vanligt har jag inte kunnat sova så bra i natt heller.
Efter fem veckor skall jag nu på jobbet i dag och då kan jag som vanligt inte sova natten innan.
Så nu sitter jag här med grusiga ögon och undrar var semestern tog vägen?
Samma visa varje år :)
Men det tar ett par dagar, sedan är man inne i ekorrhjulet igen.
Det är så livet går, runt å runt.
Det skall bli roligt att träffa barnen och kollegorna igen.
Det skall bli skönt att komma in i rutinerna igen.
Ja, så är det...inget "ont" som inte har något gott med sig.
Nu är det ju inte speciellt ont att ha ett arbete att gå till så jag gnäller ju högre än jag borde, men latmasken i mig har fått mycket näring de senaste fem veckorna :)
Nu måste jag sätta lite fart om jag skall hinna få i mig några ägg innan jag skall iväg och kramas.
Ja, för det är det jag gör när jag varit borta från mitt arbete länge, gör inte ni det på ert jobb?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0