Vahettereeee!

Jag vet inte om det är åldern eller om jag börjar få en släng av senildemens (Ja, åldern alltså)men jag har så svårt att komma ihåg namn, tider, you name it, när jag skall berätta något.
Så här kan det låta i personalrummet när jag skall berätta om den den där filmen jag såg i går:
- JAG: Såg ni filmen på fyran igår?
-KOLLEGORNA: Nää, vilken då?
- JAG: Den där....ehhh .....asch...vad hette den nu då?....jamen...den där filmen som gick på bio i fjol, eller den kanske var för två år sedan. Hon den där tjejen spelar ju huvudrollen...ja, men hon som var gift med den där snyggingen....han som var med i den där filmen med han......äh...han som spelade Hannibal....jamen hon som har en känd pappa...han är ful och man blir så förvånad att han har fått en så snygg dotter......alla tidningar skriver om det här paret...de har typ blandat ihop bådas namn åååå....äh, skit samma....hon är mörk och skitsmal....hennes man har ju varit gift med hon....hon som spelar med i den där amerikanska serien vänner.
- KOLLEGORNA: Vi har aldrig sett på Vänner..
- JAG: Va? Har ni aldrig sett på Vänner....den serien har ju gått på tv i snart tjugo år!?
- KOLLEGORNA: Nä!
- JAG: ja men alltså filmen var jättebra....hon har ju spelat den där kvinnliga hjälten också, den där filmen som är gjord efter ett tv-spel som fanns på 90-talet.....hon och han, den snygga, han som var gift med hon från vänner är ju också kända för att ha adopterat så många barn....och det var någon skandal med en barnflicka också....äsch!...ni vet ju vilka jag menar....
- KOLLEGORNA: Nä!
- JAG: Ja, men filmen var i allafall jättebra....den skulle gå i repris tror jag....om det var nästa vecka kanske...eller så var det reprisen jag såg...kommer inte ihåg..
- KOLLEGORNA: ????!!

Ja, men säg då! Är det bara jag som håller på sähär? Snälla säg att det finns fler som jag där ute......snälla!

Kommentarer
Postat av: Lena

Känner igen med helt! Mera förut, men nu har jag väl vant mig,att inte komma på namn, på... typ..allt! :(

2011-08-03 @ 21:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0