Hitt på...

När man inte vet vad man skall laga för mat och man bara tager vad man haver så kan det ibland bli så jäkla gott.
Idag tex så tinade jag lite strimlad biff, slängde på en hackad röd lök och en grön paprika i bitar. salt och peppar. Vatten och koka en stund. Sedan på med en skvätt grädde och lite Dijonsenap och en buljongtärning samt lite franska kryddor. Till detta serveras pasta. Det blev SKITGOTT men jag kommer inte kunna göra om det eftersom jag bara slängde ihopt det där vid spisen.
Hitt på-grytor kan ibland  bli de allra bästa :)


Kommentarer
Postat av: Anita

Så gör jag när jag gör köttfärssås - tager vad jag haver! Dom smakar aldrig likadant!! :O)

2011-02-16 @ 20:43:06
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0