Tvätt

När barnen var små så trodde jag i min enfald att det skulle bli bättre sedan....om några år....när killarna blir äldre.
men tji vad jag bedrog mig.
Jag tycker att jag tvättar, hänger och viker oavbrutet.
Det tar verkligen aldrig slut.
Nu tvättar man kläder som knappt är smutsiga och handdukar som använts en gång.
Är det miljövänligt det? Nä!
Alla byter kläder varje dag och ingen kan torka sig på en begagnad handduk.
Jag tvättar nästan en proppfull maskin om dagen...nästan.
Jag har inte ens vett att gå ner och använda husets stora tvättstuga som ingår i hyran, utan jag tvättar här uppe i lägenheten och slösar på min hushållsel.
Är det att tänka ekonomiskt det va? Nä!
Hur klarade de sig förr i tiden då, när man tvättade en gång/år och badade varje jul?
Fast då behövde man ju inte så många handdukar förståss...daa!




Kommentarer
Postat av: Anita

Jag tvättar oxå vansinnigt mycket - typ var dag!

2011-02-24 @ 15:09:35
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0