Djurgården

I dag är det inte så soligt väder här i Stockholm, så istället för att ta en skärgårdsbåt till saltkråkan så tar vi bussen ut till Djurgården.
Jonny vill gå på Skansen eller Tekniska muséet men jag vill bara strosa och sätta mig på en uteservering, titta på människor och "bara vara".
Just nu kan jag inte bestämma mig för vilka kläder jag skall ta på mig eftersom det växlar mellan, regn, moln och sol och det är ganska varmt i luften.
I går hade vi det jättemysigt.
Vi letade efter de där Itailenska restaurangen ganska länge och när vi till slut hittade den så fick vi ett bord brevid en hel familj med en massa ungar och vuxna.
Jag hörde inte ens vad Jonny sa där mittemot mig så vi reste oss och gick därifrån.
Till slut fick vi bord på Sallys.
Där var servitören jätterolig, vinet underbart och pastan fantastisk.
Jag åt så att jag trodde att magen skulle spricka.
Lite besviken över Gamla stan blev jag nog.
Det var inte så mysigt som jag kom ihåg det, alldeles för exploaterat och hur mycket turister som helst.
Det var en glassaffär eller en presentshop i vrje gatuhörn :P
Nä, nästa gång så går vi upp på Söder och letar oss en restaurang.
Bilder från helgen kommer när vi kommit hem.
Kram hela dan!
Nu måste vi dra om vi skall hinna med Djurgården och sedan hem och dricka champange och äta jordgubbar, förfesta med Madde och sedan gå på rockklubb.
Det är jobbigt att ligga på topp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0