LCHF

Jag har nu ätit Lchf (Low carb High Fat) i snart sex månader.
Totalt har jag gått ner ca 7 kg.
Jag  har stått stilla hela semestern.
Det beror nog på att det blivit en del vin på min ledigehet, men i övrigt har jag varit "duktig".
Inget godis, inga chips eller andra sötsaker.
Jag har ätit ett par glassar men inte mycket mer.
Jag har "fuskat" ett par ggr med att trycka i mig en pizza och i fredags åt jag pasta på Rififi, men jag måste få fuska ibland eftersom jag inte kan tänka mig ett liv utan varken pizza eller pasta.
Men i det stora hela så går det bra att vara utan kolhydrater.
Jag mår bättre, är piggare och min magkatarr är borta!
Det har blivit mycket grönsaker och grillat kött i sommar.
Grädde i morgonkaffet och i den tioprocentiga youghurten på morgonen.
Det känns fortfarande konstigt att man kan äta så mycket fet mat och ändå gå ner i vikt.
Jag börjar lära mig mer och mer om Lchf också, jag prenumererar på Lchf-tidningen och där lär man sig massor.
Är du nyfiken på Lchf?
Fråga mig gärna för jag börjar bli en hejjare på det här nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0