Coop vrs ICA

Min mamma jobbade på Konsum så jag är uppvuxen med blåvitt.
Den blåvita tandkrämen tandräm, den blåvita kaviaren kaviar, det blåvita kaffet kaffe osv osv till oändligheten och vidare.
När jag blev vuxen så ville jag  inte se en blåvit grej i mitt hem.
Sagt och gjort, jag började handla på ICA.
Jag har alltså handlat på ICA i sedan 1985...typ.
På senare år så har jag blivit mer och mer besviken på ICA....korv med kort datum, pilgrimsmusslor för 20 kr/st som ser ut som torkade fiskbullar på tallriken, sur skinka, lövbiff som är mer strimlad biff än fina stora bitar att kunna göra rullader av.
Ja, så där har det varit flera ggr de senaste åren så jag bestämde mig i höstas att börja handla på Copp igen :P
Men så i dag när jag går där och handlar midsommarmaten så känner jag: Fasen vad jag saknar ICA:s fina grönsaksdiskar.
Copp hade inte färsk sparris, blomkålen var mjuk och tråkig.
Nypotatisen såg inte ny ut och honungsmelonen var övermogna.
När jag kom till baconhyllan så var alla paket, av den sort som jag ville ha, utgånget datum.
Inte bara en dag utan SJU!!! datumet hade gått ut den 15 Juni!!
Ja ville köpa kamben men datumet gick ut idag!
Vad är det med våra livsmedelsaffärer?
Jag vill köpa fin mat med kvallité och jag är fullt medveten om att det är lite dyrare, men då skall det väl också vara kvalitét....eller?
Dyrt och gammalt är väl ändå inte det vi skall behöva köpa??
Nu är jag bara irriterad och nu vill jag inte handla någonstans hädanefter.
Har du handlat på Citygross någongång?





Kommentarer
Postat av: Maria

Handlade på coop på gränby i söndags och där fanns flera varor med utgånget datum eller ett datum en dag fram. Tur att man är så noga med att kolla bäst före datumet på allt.

2011-06-22 @ 21:58:04
URL: http://www.mariawaxell.blogspot.com
Postat av: Anita

Coop Lillänge i Östersund har jätte bra sortiment...fina grönsaker och bra köttdisk!

2011-06-22 @ 22:14:08
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anette

Vi handlar alltid (nästan på Coop) men de sköter inte riktigt om sina varor som de borde..men det är bra priser och gott om utrymme man slipper trängas som på Kvantum som är superbra egentligen (Julia jobbar ju där) CityGross har en oslagbar köttkvalitè som inte går att få någon annanstans i Uppsala i övrigt är de mitemellandyra..Coop rear frsikt ut sånt som de ska ha ur sortin´mente och man kan hitta jättebra grejer för en 10:a å sen har de väldigt trevlig personal!

2011-06-23 @ 08:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0