Avslut

I lördags var jag ner till Håkansta, där jag bodde varje sommar som barn.
Farmor och farfars ladugård gjorde mina föräldrar om på 60-talet till en liten lägenhet, lagom till vår familj.
Sedan mamma dog 1987 så har vi knappt varit där.
Jag bodde några sommrar i början på 90-talet men sedan har det stått tomt och bara förfallit.
Mormors gamla kryddhylla satt på väggen så den räddade jag ner i en kartong och dessutom så tog jag med mig morfars radio ner till Uppsala.
Det var läskigt att se hur allt bara stått efter min mamma.
Lite sorgligt men samtidigt skönt att ta reda på lite saker därifrån.
Det blir som ett avslut.
Håkansta är ett kapitel som aldrig kommer tillbaks, därför känns det bra att börja rensa där nere.

Morfars radio


Mormors kryddburkar plus gamla tallrikar


"Läskiga" tillbringaren som jag var skiträdd för när jag var barn :)

Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

...lite lik Jonny är den allt :-)

2011-03-28 @ 20:09:27
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Maggan

Hahaha! Barbro, du har ju helt rätt :) Den är lik Jonny.

2011-03-28 @ 20:20:36
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Anette

Hjälp ja den var läskig..jag hade också en sån sak som jag var rädd för som bran..min kusin hade en rökande igelkott i garderoben..han tog fram den ibland och jag var skitskraj för den!

2011-03-28 @ 20:48:34
Postat av: Anita

Bra att du tog hand om kryddstället......!

2011-03-28 @ 21:31:51
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0