Hemlige miljonären

Om jag hade så mycket pengar att jag kunde ge bort en massa, så skulle jag skänka pengar till människor och organisationer som kunde göra livet bättre för många andra.
Det är ju precis det som de försöker göra i "Den hemlige miljonären", men ibland blir det för mycket tv av det hela, om du förstår vad jag menar.
Jag blir sugen att söka upp hjälporganisationer och söka som volontär.
Om jag hade mycket pengar så skulle jag starta ett soppkök här i stan.
Jag blir inspirerad att hjälpa, men hur gör man?
Vart vänder man sig?
Sedan vet jag ju inte om jag skulle palla.
Man måste nog vara rätt så stark för att orka med att se misären.
Det skulle väl sluta med att jag tog hem människor hem till mig.
Jag vet inte om jag skulle orka veta att det finns uteliggare och var de sover.
Men jag är sugen att prova.


Kommentarer
Postat av: Anita

Jag har samma tankar som dej!

2011-03-09 @ 08:15:00
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0